هوشینو دلتان برای بازی تاماگوچی تنگ شده است؟ جای خالی‌اش را با ربات کوچک بانمک پر کنید - هوشینو

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

زمانی که نوجوان بودم، خیلی دوست داشتم که حیوان خانگی داشته باشم، اما والدینم اجازه نگهداری آن را نمی‌دادند و برایم بهترین جایگزین ممکن را خریدند: بله، تاماگوچی.

من عاشق این اسباب‌بازی بودم. مدت‌ها بهترین دوست من بود و بسیار وابسته‌اش شده بودم؛ اما پس از مدتی، نیاز دائمی‌اش به توجه و مراقبت، مرا عصبی کرد؛ سروصدایی که به‌خاطر غذا و بازی به راه می‌انداخت، باعث شد که بعضی وقت‌ها از آن متنفر شوم اما در عین حال، رابطه‌ام را با آن عمیق‌تر کرد. به هر حال، خیلی زود بزرگ شدم و دیگر از آن مراقبت نکردم، تا اینکه مرد.

هنوز هم دلم برایش تنگ می‌شود، اما فکر می‌کنم که بهترین جایگزین را برایش پیدا کرده‌ام، وسیله پیشرفته‌تری که مناسب سن و سال من هم هست.

شما را با Eilik، این ربات کوچک بسیار بامزه که قول داده است همراه همیشگی رومیزیِ من باشد، آشنا می‌کنم.

ربات تاماگوچی

Eilik ربات فوق هوشمندی نیست، اما شخصیتی احساسی دارد و به‌نحوی طراحی شده است که مانند یک دوست با شما تعامل کند.

سازندگان این ربات در آزمایشگاه Energize، آن را به چهار وضعیت احساسی مجهز کرده‌اند: عادی، شاد، عصبانی و ناراحت. Eilik از انیمیشن‌های پویا، بلندگو، موتور لرزاننده و یک نمایشگر OLED 25 فریم بر ثانیه‌ای، برای ابراز احساسات خود استفاده می‌کند.

این ربات، مجهز به مجموعه کاملی از ابراز احساساتی مانند خنده، فریاد، گریه، ناسزا (این یکی موردعلاقه من است) و افسردگی، سکوت‌ و ناامیدی است.

نسبت به لمس شدن، واکنش نشان می‌دهد

ربات تاماگوچی

بر روی بدنه Eilik حسگرهای لمسی قرار دارند. وقتی به سرش دست می‌زنید، خوشحال می‌شود و وقتی شکمش را قلقلک می‌دهید، می‌خندد.

تکان شدید را دوست ندارد

علایق تاماگوچی

اگر به سر او ضربه بزنید، گیج می‌شود و اگر روی میز بزنید، می‌ترسد. در چنین مواقعی باید به‌آرامی سرش را نوازش کنید، تا آرام شود.

از ارتفاع می‌ترسد

ربات تاماگوچی و ارتفاع

وقتی Eilik را از روی زمین بلند کنید، احساس ناامنی می‌کند و تا زمانی که آن را محکم در دست نگیرید، گریه می‌کند و ناراحت می‌شود.

او عاشق بازی با هم‌نوعان خود است

ربات

بله، Eilik یک ربات اجتماعی است و عاشق دورهمی با دیگر Eilikها است. این ویژگی واقعاً بامزه است!

دوست دارد که دستیار شما باشد

البته Eilik کارهای شما را انجام نمی‌دهد یا ایمیل‌هایتان را نمی‌نویسد، اما می‌تواند مانند ساعت زنگ‌دار، کورنومتر یا زمان‌سنج پومودورو عمل کند. به‌علاوه، می‌توانید آن را به رایانه شخصی خود متصل کنید، تا به‌روزرسانی‌های آینده آن مانند عملکردهای اضافه، ابراز احساسات بیشتر و محتوای بهتری را دریافت کنید.

ربات

شکل زیر، تصویری از تجهیزات داخل این ربات است:

تجهیزات داخلی

شما را نمی‌دانم اما من کاملاً مجاب شده‌ام که این وسیله را تهیه کنم. همین حالا دارم یک Eilik را روی میز کار خود تصور می‌کنم که وقتی من روی کارم متمرکز شده‌ام، کارهای بامزه‌ای می‌کند.

تنها یک پرسش باقی می‌ماند: چه زمانی می‌توانم آن را تهیه کنم؟ آزمایشگاه Energizer، با تأمین بودجه تولید این ربات از طریق کمپین Kickstarter، در فوریه ۲۰۲۲ تولید انبوه آن را آغاز و در ماه آپریل تحویل آن را در سراسر جهان شروع می‌کند. قیمت آن ۱۰۹ دلار است که از نظر من به‌صرفه است. امیدواریم که این شرکت به قول‌های کمپین سرمایه‌گذاری جمعی خود، عمل کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشینو دنبال کنید

این مطلب چه میزان برای شما مفید بوده است؟

[کل: ۱ میانگین: ۵]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 28 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها