هوشینو اجرای پنج طرح هوشمندسازی برای کلانتری و پاسگاه‌های کشور - هوشینو

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی، رئیس بازرسی کل فرماندهی انتظامی کشور، از قصد مسئولان برای به اجرا درآوردن پنج طرح هوشمندسازی جهت استفاده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر کشور در سال جدید خبر داد.

نظر به تحولات گسترده در عرصه فناوری‌های نوین، ازجمله هوش مصنوعی و جریان روبه‌رشد هوشمندسازی که زمینه‌های مختلف و ابعاد گوناگون زندگی امروزی را تحت‌الشعاع قرار داده است، ضرورت توسعه در حوزه هوش مصنوعی و هوشمندسازی هر روز بیش از پیش احساس می‌شود و مسئولان نیروی انتظامی نیز با بهره بردن از هم‌اندیشی متخصصان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان چندی است که به قصد همسو شدن با حرکت پرشتاب علم و فناوری، به‌ویژه در عرصه هوشمندسازی، اقداماتی زیرساختی برای ساختن سامانه‌های هوشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی در سفر نوروزی به مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ضمن دیدار با مسئولان نیروی انتظامی شهرکرد، به پنج طرح هوشمندسازی برای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای به اجرا درآوردن این پنج طرح‌ هوشمندسازی، که در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور مورد استفاده کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قرار خواهد گرفت، قرارگاه جدیدی ایجاد شده است.

پنج طرح‌ هوشمندسازی در دست اجرای نیروی انتظامی، طبق اظهارات رئیس بازرسی کل فرماندهی انتظامی کشور از این قرار است:

۱. گشت هوشمند.

۲. ارسال پرونده به روش الکترونیکی به مراجع قضایی.

۳. ارتباط برخط (آنلاین) با پزشکی قانونی.

۴. نظارت و پایش مستمر از حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها.

۵. مدیریت و کنترل گشت‌های نیروی انتظامی.

سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی ابراز کرد: در حال حاضر سه هزار کلانتری و پاسگاه در سطح کشور به فعالیت می‌پردازد و به‌زودی اجرای این طرح‌های هوشمندسازی برای تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم، در دستور کار این کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

او در ادامه به وضعیت سفرهای نوروزی و اقدامات پلیس برای حفظ نظم و امنیت در این ایام اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی به خاطر گستردگی و دربرگیری نیروی انسانی قابل توجه، به عنوان بزرگ‌ترین طرح انتظامی در سطح کشور شناخته می‌شود که هرساله در ابعاد گوناگونی مانند مدیریت و پیشگیری از جرم با اولویت سرقت، تأمین نظم و امنیت تفرجگاه‌ها، محورهای مواصلاتی و تأمین امنیت محلات و حوزه مدیریت و کنترل ترافیک به اجرا درمی‌آید. خوشبختانه اجرای طرح نوروزی پلیس در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ با موفقیت همراه بوده است.

رئیس بازرسی کل فرماندهی انتظامی کشور، به توفیق مسئولان انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح نوروزی نیز چنین اشاره کرد: این استان بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌های میدانی فرماندهی انتظامی در شمارِ استان‌های موفق در اجرای طرح نوروزی امسال و مأموریت‌های مختلف پلیسی در سال گذشته قرار دارد.

پیرو سخنان معصوم‌بیگی درباره طرح‌های هوشمندسازی نیروی انتظامی و نیز تشویق مسئولان استان، در ادامه فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، سردار منوچهر امان‌اللّهی،‌ نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران محترم در ایام نوروز از ظرفیت دو هزار و سیصد و پنجاه نفر نیروی انتظامی بهره برده است که این افراد در دو نوبت کاری مشغول خدمت‌رسانی به مردم شریف این استان و مسافران هستند.

به گفته سردار منوچهر امان‌اللّهی در ایام نوروز ۱۱ ایستگاه پلیس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری مستقر شده‌ و ۲۷۲ دستگاه خودرو نیز به امرِ اجرای مأموریت نوروزی اختصاص یافته است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشینو دنبال کنید

این مطلب چه میزان برای شما مفید بوده است؟

[کل: ۰ میانگین: ۰]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 62 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 28 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها